IAU ja SLSY siirtävät lentoliikenteen lakkoja

Ilmailualan Unioni IAU ja Suomen Lentoemäntä- ja Stuerttiyhdistys SLSY ovat siirtäneet ensi viikolle suunnittelemiaan lentoliikenteen lakkoja. Toteutuessaan lakot alkaisivat torstaina 7.5.2015.

IAU uhkaa järjestää Airpron maapalveluita koskevan lakon ja sitä tukevat tukilakot 7.-8.5.2015. Jos lakkoihin tulloin mennään, pysähtyvät Airpron maapalvelujen lisäksi Finnairin, Swissport Finlandin, Aviator Finlandin ja RTG Ground Handlingin maapalvelut. SLSY on uhannut järjestää Airpron matkustamohenkilöstöä koskevan lakon samoille päiville. Lakko koskisi Helsingistä lähtevää liikennettä.

Maapalveluja ovat mm. matkustajien lähtöselvitys- ja porttipalvelut sekä matkatavaran ja rahdin lastaaminen ja purkaminen lentokoneista.

Kiistojen sovittelua jatketaan tänään valtakunnansovittelijan toimistossa, tänään SLSY:n kanssa ja huomenna perjantaina IAU:n kanssa.

varatoimitusjohtaja Tuomas Aarto, 040 152 0073

Lennonjohtoon uusi työsulku

Palvelualojen työnantajat Palta ry on tänään jättänyt valtakunnansovittelijalle uuden ilmoituksen lennonjohdossa toteutettavasta työsulusta. Nyt ilmoitettu työsulku alkaa lauantaina 23.2.2019 kello 18.00 ja päättyy maanantaina 25.2.2019 kello 9.00. Paltan jättämällä työsulkuilmoituksella pyritään vauhdittamaan neuvotteluja ja lisäämään Suomen Lennonjohtajien Yhdistys ry:n (SLJY) jäsenten halukkuutta sopia yleisen linjan mukaisesta työehtosopimusratkaisusta.

Lennonjohtoon työsulku

Palvelualojen työnantajat Palta ry on tänään jättänyt valtakunnansovittelijalle ilmoituksen lennonjohdossa toteutettavasta työsulusta. Nyt ilmoitettujen työsulkutoimenpiteiden on tarkoitus alkaa 2.2.2019 ja päättyä 15.2.2019. Niiden avulla puolustaudutaan Suomen Lennonjohtajien Yhdistys SLJY:n ilmoittamien lakkojen haitallisia vaikutuksia vastaan sekä pyritään vauhdittamaan jo yli vuoden kestäneitä työehtosopimusneuvotteluja.