Valtakunnansovittelija Esa Lonkan johdolla käytävää sovittelua lennonjohtajien lakonuhan välttämiseksi jatkettiin tänään maanantaina 1.8.2011 klo 13.00 Palvelualojen työnantajat PALTA ry:n ja Suomen Lennonjohtajien Yhdistys (SLJY) ry:n välillä.

Valtakunnansovittelija antoi osapuolille myöhään illalla sovintoesityksen, jonka sekä työnantaja- että työntekijäpuoli hyväksyivät. Neuvottelutuloksen mukainen sopimuskausi on 1.8.2011 – 15.5.2013.

Neuvotteluissa hiertäneet tekstikysymykset ratkaistiin pääosin siirtämällä kysymykset työryhmien ratkaistavaksi. Palkkoja korotetaan 1.8.2011 lukien 2,9 % suuruisella yleiskorotuksella. Lisäksi lennonjohtajat saavat kertaluontoisen 500 euron suuruisen korvauksen, joka kompensoi pitkittyneiden sopimusneuvotteluiden vuoksi viivästyneitä palkankorotuksia. Vuonna 2012 palkkoja korotetaan 1.8.2012 lukien 2,8 % suuruisella yleiskorotuksella. Lisäksi keväästä 2012 lukien aletaan osalle kentistä maksaa kohdennettuja korotuksia.

Lisätietoja:
Varatoimitusjohtaja Harri Hietala, puh. 040 7322 665