Lennonjohtajille neuvottelutulos

Palvelualojen työnantajat Palta sekä Suomen Lennonjohtajien Yhdistys ovat saavuttaneet kilpailukykysopimuksen mukaisen neuvottelutuloksen Finavian lennonjohtajia koskien.

Neuvottelutuloksen mukaan työaikaa pidennetään 24 tunnilla vuodessa tasoitusjakson työaikaa lisäämällä.

Neuvottelutulos menee vielä molempien osapuolten hallintojen hyväksyttäväksi. Sopimuksen piirissä on 250 lennonjohtajaa.

Lisätietoja:
Varatoimitusjohtaja Tuomas Aarto, Palta, 040 152 0073

Palta on palvelualoja edustava elinkeino- ja työmarkkinajärjestö. Meillä on 1 700 jäsentä, jotka toimivat logistiikan, informaation ja viestinnän, huollon ja kunnossapidon, yritys- ja asiantuntijapalvelujen, hallinnon ja tukipalvelujen sekä viihteen ja virkistyksen toimialoilla. Palta vastaa myös finanssialan työmarkkinatoiminnasta ja on EK:n suurimpia jäsenliittoja.

Vartijoiden lakko alkaa – Yritykset pyrkivät turvaamaan keskeiset toiminnot l...

Palvelualojen ammattiliitto PAM aloittaa keskiviikkona 24.10.2018 koko vartiointialaa koskevan, kolmen vuorokauden mittaisen lakon. Ratkaisua ei löytynyt, koska PAMille eivät riittäneet samantasoiset palkankorotukset kuin 2 miljoonalle muulle palkansaajalle. PAMin vaatimuslistalla oli lisäksi lukuisia muitakin asioita, kuten muun muassa ylimääräisiä palkallisia vapaapäiviä.