Palvelualojen työnantajat PALTA ry ja Ammattiliitto Pro ovat tänään 19.5.2015 sopineet, että Ammattiliitto Pro liittyy Airpron yrityskohtaisen työehtosopimuksen osapuoleksi.

Sopimus  koskee noin 60 ammattiliitto Pron jäsentä, jotka työskentelevät matkustamopalvelutehtävissä Airprossa.

Tällä hetkellä Airpron työehtosopimuksen osapuolia ovat Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL ja Palkansaajajärjestö Pardia. Näiden liittojen on lain mukaan vielä hyväksyttävä järjestely, jotta liittyminen tulisi voimaan. Lauantaina 16.5. sovittiin myös Ilmailualan Unioni IAU:n mukaantulosta Airpron työehtosopimukseen osana valtakunnansovittelijan tekemää sovintoesitystä.

PALTA on tyytyväinen ratkaisuun. – Toivomme, että nykyiset allekirjoittajajärjestöt hyväksyvät uudet sopijaosapuolet. Lisäksi toivomme, että Pro:n ja IAU:n mukaantulon myötä tilanne Airpron ympärillä vihdoinkin rauhoittuu, ja yhtiö pystyy keskittymään varsinaiseen toimintaansa, toteaa PALTAn varatoimitusjohtaja Tuomas Aarto.

varatoimitusjohtaja Tuomas Aarto, 040 152 0073