Nordic Regional Airlines Oy:n matkustamohenkilöstön lakkouhka peruuntui

Palvelualojen työnantajat Palta ry, Nordic Regional Airlines Oy ja Suomen Lentoemäntä- ja Stuerttiyhdistys ry pääsivät tänään neuvottelutulokseen Nordic Regional Airlines Oy:n matkustamohenkilöstöä koskevasta työehtosopimuksesta.

Näin ollen SLSY:n ilmoittama yhtiön matkustamohenkilöstöä 16.6.2016 koskenut työtaistelu-uhka on väistynyt. Myös muita lentoyhtiöitä samana päivänä uhannut ylityökielto on poistettu.

Työehtosopimusta koskeva neuvottelutulos menee osapuolten hallintojen hyväksyttäväksi.

Lisätietoja asiasta antavat:
puheenjohtaja Juha Kuurne, SLSY, puh. 050 405 2788
apulaisjohtaja Kaj Schmidt, Palta, puh. 0400 604 341

Palta on palvelualoja edustava elinkeino- ja työmarkkinajärjestö. Paltalla on 1 700 jäsentä, jotka toimivat logistiikan, informaation ja viestinnän, huollon ja kunnossapidon, yritys- ja asiantuntijapalvelujen, hallinnon ja tukipalvelujen sekä viihteen ja virkistyksen toimialoilla. Palta vastaa myös finanssialan työmarkkinatoiminnasta ja on EK:n suurimpia jäsenliittoja.

Lennonjohtoon työsulku

Palvelualojen työnantajat Palta ry on tänään jättänyt valtakunnansovittelijalle ilmoituksen lennonjohdossa toteutettavasta työsulusta. Nyt ilmoitettujen työsulkutoimenpiteiden on tarkoitus alkaa 2.2.2019 ja päättyä 15.2.2019. Niiden avulla puolustaudutaan Suomen Lennonjohtajien Yhdistys SLJY:n ilmoittamien lakkojen haitallisia vaikutuksia vastaan sekä pyritään vauhdittamaan jo yli vuoden kestäneitä työehtosopimusneuvotteluja.

Vartijoiden lakko alkaa – Yritykset pyrkivät turvaamaan keskeiset toiminnot l...

Palvelualojen ammattiliitto PAM aloittaa keskiviikkona 24.10.2018 koko vartiointialaa koskevan, kolmen vuorokauden mittaisen lakon. Ratkaisua ei löytynyt, koska PAMille eivät riittäneet samantasoiset palkankorotukset kuin 2 miljoonalle muulle palkansaajalle. PAMin vaatimuslistalla oli lisäksi lukuisia muitakin asioita, kuten muun muassa ylimääräisiä palkallisia vapaapäiviä.