Palvelualojen työnantajat Paltan ja Posti- ja logistiikka-alan Unioni PAU:n neuvottelut päättyivät tältä päivältä ja jatkuvat sunnuntaina klo 12.00 valtakunnansovittelijan johdolla.

PAU antoi illalla 26.11. jälleen uuden lakkovaroituksen. Lakkovaroituksia on annettu useille paikkakunnille eri tehtäviin 19.11. alkaen ja 10.12. saakka.

PAU on myös asettanut kaikki työehtosopimuksen piirissä olevat työntekijät ylityökieltoon 13.11. alkaen.

Tukitoimista ovat ilmoittaneet Ammattiliitto Pro, Julkisten ja Hyvinvointialojen liitto JHL, Auto- ja kuljetusalan liitto AKT, Ilmailualan Unioni IAU, Palvelualojen Ammattiliitto PAM, Suomen Lentoemäntä- ja Stuerttiyhdistys SLSY, Suomen Lennonjohtajien Yhdistys ry ja Merimies-Unioni. Tukilakot alkaisivat 30.11. ja ajoittuvat kyseiselle viikolle. AKT:n tukitoimet ovat voimassa aloituspäivästä alkaen toistaiseksi.

Tukitoimista ilmoittaneista liitoista Ammattiliitto Pro on Toimihenkilökeskusjärjestö STTK:n jäsenliitto. Muut PAU:ta tukevat liitot kuuluvat PAU:n tapaan Suomen Ammattiliittojen Keskusjärjestö SAK:hon.

Tarkat tiedot PAU:n lakon vaikutuksista palveluihin löytyvät Postin sivuilta www.posti.fi.

varatoimitusjohtaja Tuomas Aarto, Palta, p. 040 152 0073

[Latausta ei löytynyt]