Panu Paajanen asiantuntijaksi Paltaan

Palvelualojen työnantajat PALTA ry:n työmarkkinayksikköön on nimitetty asiantuntijaksi OTM Panu Paajanen. Tehtävässään Paajanen työskentelee asiantuntija- ja erityispalveluista vastaavassa sopimusryhmässä, jossa hän hoitaa mm. työehtosopimusneuvotteluihin, jäsenneuvontaan ja -koulutukseen sekä oikeudenkäyntipalveluihin kuuluvia tehtäviä.

Panu Paajanen siirtyy Paltaan Asianajotoimisto Krogerus Oy:stä, jossa hän on toiminut Senior Associate:na. Tätä ennen Paajanen on työskennellyt mm. Asianajotoimisto Bird & Bird Oy:ssä.

Panu Paajanen aloittaa uusissa tehtävissään 23.1.2017. Hän raportoi työmarkkinapäällikkö Olli Nurmiselle.

Paltan varatoimitusjohtaja Tuomas Aarto, Palta, p. 040 152 0073

Palta on palvelualoja edustava elinkeino- ja työmarkkinajärjestö. Meillä on 1 700 jäsentä, jotka toimivat logistiikan, informaation ja viestinnän, huollon ja kunnossapidon, yritys- ja asiantuntijapalvelujen, hallinnon ja tukipalvelujen sekä viihteen ja virkistyksen toimialoilla. Palta vastaa myös finanssialan työmarkkinatoiminnasta ja on EK:n suurimpia jäsenliittoja.

Antti Vasarasta Paltan uusi puheenjohtaja

Torstaina 15.11.2018 Helsingissä järjestetyssä syyskokouksessaan Palvelualojen työnantajat PALTA ry valitsi uuden puheenjohtajan ja hallituksen vuodelle 2019. Uudeksi puheenjohtajaksi valittiin Teknologian tutkimuskeskus VTT Oy:n toimitusjohtaja Antti Vasara. Kahdesta varapuheenjohtajasta toisena jatkaa toimitusjohtaja Satu Yrjänen (Kantar TNS Oy) ja toiseksi varapuheenjohtajaksi valittiin toimitusjohtaja Juha Luusua (Eltel Networks Oy).

Poliittiset työtaistelut kohtuuttomia

Palvelualojen työnantajat Palta vastaanotti tänään työtaisteluilmoitukset Palvelualojen ammattiliitto PAM:lta, Teollisuusliitolta ja Sähköliitolta. Ilmoitukset koskevat alasta riippuen joko työnseisausta tai ylityökieltoa. Jo aiemmin eräät muut ammattiliitot ovat ilmoittaneet poliittisista työrauhahäiriöistä Paltan sopimusaloilla. Palta pitää tilannetta valitettavana ja kohtuuttomana.

Työaikalakiesitys pettymys, ei vastaa käytännön työelämän tarpeisiin

Palvelualojen työnantajat Palta ry, Teknologiateollisuus ry, Kemianteollisuus ry, Metsäteollisuus ry sekä Kaupan liitto ry ovat pettyneitä työaikalakiehdotuksen sisältöön ja pitävät tärkeänä, että esitystä muutettaisiin edunkuntakäsittelyssä vähintään siten, että nykylain mukaiset mahdollisuudet työajan järjestämiseen säilyisivät.

PALTA ry VM:n budjettiesityksestä: Osaavasta työvoimasta ja infrasta huolehdi...

Palta kannustaa hallitusta edelleen löytämään tulevassa budjettiriihessä keinoja työpaikkojen ja työvoiman kohtaannon parantamiseksi. Suunnitellut panostukset liikenneinfran kehittämiseen ovat askelia oikeaan suuntaan, sillä ne edistävät yhteiskunnan toiminta- ja kilpailukykyä. Myös digi-infran kilpailukykyyn tulisi kiinnittää huomiota.

Rahoitusalalla tartutaan jälleen työhyvinvoinnin ja tuottavuuden haasteisiin

Suomalainen rahoitusala jatkaa työntekijöiden ja työnantajien yhteistä työtä työhyvinvoinnin ja tuottavuuden kehittämiseksi. Jo useamman vuoden jatkunut työmarkkinaosapuolten yhteistyö työelämän kehittämiseksi on Euroopan tasolla harvinaista. Viime talven työehtosopimusneuvotteluissa sovittiin yhteistyön jatkosta Hyvinvoiva finanssiala -hankkeen pohjalta.