PAU ilmoittanut työtaistelutoimista

Posti- ja logistiikka-alan unioni PAU on antanut useita lakkovaroituksia koskien sanomalehtienjakelua Uudellamaalla sekä peruspostin jakelua Helsingin postikeskuksessa, Vantaan logistiikkakeskuksessa sekä Helsingin Veturitien terminaalissa.

PAU ilmoitti eilen lakosta koskien tiistaita 24.11. Tätä ennen PAU on antanut kolme muuta lakkovaroitusta aikavälille 19.11 (klo 16 alkaen) – 21.11. sekä maanantaille 23.11.2015.

Työehtosopimusneuvottelut jatkuvat tänään tiistaina 10.11. valtakunnansovittelijan toimistolla.

varatoimitusjohtaja Tuomas Aarto, Palta, p. 040 152 0073

Lennonjohtoon työsulku

Palvelualojen työnantajat Palta ry on tänään jättänyt valtakunnansovittelijalle ilmoituksen lennonjohdossa toteutettavasta työsulusta. Nyt ilmoitettujen työsulkutoimenpiteiden on tarkoitus alkaa 2.2.2019 ja päättyä 15.2.2019. Niiden avulla puolustaudutaan Suomen Lennonjohtajien Yhdistys SLJY:n ilmoittamien lakkojen haitallisia vaikutuksia vastaan sekä pyritään vauhdittamaan jo yli vuoden kestäneitä työehtosopimusneuvotteluja.

Vartijoiden lakko alkaa – Yritykset pyrkivät turvaamaan keskeiset toiminnot l...

Palvelualojen ammattiliitto PAM aloittaa keskiviikkona 24.10.2018 koko vartiointialaa koskevan, kolmen vuorokauden mittaisen lakon. Ratkaisua ei löytynyt, koska PAMille eivät riittäneet samantasoiset palkankorotukset kuin 2 miljoonalle muulle palkansaajalle. PAMin vaatimuslistalla oli lisäksi lukuisia muitakin asioita, kuten muun muassa ylimääräisiä palkallisia vapaapäiviä.