SLSY perui Airprota koskevan lakon

Suomen Lentoemäntä- ja Stuerttiyhdistys SLSY ry on perunut lakon, jonka se oli suunnitellut toteuttavansa 26.3.2015 klo 07.00 – 16.00 Airpro Oy:ssä. Lakon perumisen syynä on, ettei SLSY ollut määräajassa tehnyt lain vaatimia ilmoituksia lakkoa koskien. Työriitalain mukaan lakosta on ilmoitettava viimeistään kahta viikkoa ennen valtakunnansovittelijan toimistoon ja vastapuolelle.

varatoimitusjohtaja Tuomas Aarto, 040 152 0073

Lennonjohtoon uusi työsulku

Palvelualojen työnantajat Palta ry on tänään jättänyt valtakunnansovittelijalle uuden ilmoituksen lennonjohdossa toteutettavasta työsulusta. Nyt ilmoitettu työsulku alkaa lauantaina 23.2.2019 kello 18.00 ja päättyy maanantaina 25.2.2019 kello 9.00. Paltan jättämällä työsulkuilmoituksella pyritään vauhdittamaan neuvotteluja ja lisäämään Suomen Lennonjohtajien Yhdistys ry:n (SLJY) jäsenten halukkuutta sopia yleisen linjan mukaisesta työehtosopimusratkaisusta.

Lennonjohtoon työsulku

Palvelualojen työnantajat Palta ry on tänään jättänyt valtakunnansovittelijalle ilmoituksen lennonjohdossa toteutettavasta työsulusta. Nyt ilmoitettujen työsulkutoimenpiteiden on tarkoitus alkaa 2.2.2019 ja päättyä 15.2.2019. Niiden avulla puolustaudutaan Suomen Lennonjohtajien Yhdistys SLJY:n ilmoittamien lakkojen haitallisia vaikutuksia vastaan sekä pyritään vauhdittamaan jo yli vuoden kestäneitä työehtosopimusneuvotteluja.