Sopu syntyi ict-alalla – Baronan lakko peruttu

Palvelualojen työnantajat Palta ry ja Ammattiliitto Pro ry pääsivät 15.2.2017 neuvottelutulokseen ICT-alan alihankintaa koskeneesta riidasta Barona Projektit Oy:n ja Barona Customer Care Oy:n toimipaikoissa Joensuussa ja Kuusamossa.

Näin ollen Pron ilmoittama työtaistelu edellä mainituissa toimipaikoissa sekä ManpowerGroup Contact Center Oy:n neljässä toimipaikassa 22. – 24.2.2017 on väistynyt.

Lisätietoja:

työmarkkinapäällikkö Anu Sajavaara, Palta, p. 040 7050939
johtaja Antti Hakala, Ammattiliitto Pro, p. 040 5337413

Palta on palvelualoja edustava elinkeino- ja työmarkkinajärjestö. Meillä on 1 900 jäsentä, jotka toimivat logistiikan, informaation ja viestinnän, huollon ja kunnossapidon, yritys- ja asiantuntijapalvelujen, hallinnon ja tukipalvelujen sekä viihteen ja virkistyksen toimialoilla. Palta vastaa myös finanssialan työmarkkinatoiminnasta ja on EK:n toiseksi suurin jäsenliitto.

Lennonjohtoon työsulku

Palvelualojen työnantajat Palta ry on tänään jättänyt valtakunnansovittelijalle ilmoituksen lennonjohdossa toteutettavasta työsulusta. Nyt ilmoitettujen työsulkutoimenpiteiden on tarkoitus alkaa 2.2.2019 ja päättyä 15.2.2019. Niiden avulla puolustaudutaan Suomen Lennonjohtajien Yhdistys SLJY:n ilmoittamien lakkojen haitallisia vaikutuksia vastaan sekä pyritään vauhdittamaan jo yli vuoden kestäneitä työehtosopimusneuvotteluja.