TEM:n siirtopäätkös koskee kaikkia IAU:n lakkoja

Tänään iltapäivällä levisi huhuja, joiden mukaan TEM:n päätös siirtää IAU:n ja Pron ilmoittamia lakkoja ei olisi koskenut kuin osaa IAU:n lakoista. Tämä ei pidä paikkaansa. Siirtopäätös koski kaikkia IAU:n lakkoja.

TEM vahvisti asian alkuillasta: http://tem.fi/artikkeli/-/asset_publisher/tem-n-siirtopaatos-koskee-ilmailualan-unionin-ilmoittamia-tyonseisausuhkia-kokonaisuudessaan

varatoimitusjohtaja Tuomas Aarto, Palta, p. 040 152 0073

Palta on palvelualoja edustava elinkeino- ja työmarkkinajärjestö. Meillä on 1 900 jäsentä, jotka toimivat logistiikan, informaation ja viestinnän, huollon ja kunnossapidon, yritys- ja asiantuntijapalvelujen, hallinnon ja tukipalvelujen sekä viihteen ja virkistyksen toimialoilla. Palta vastaa myös finanssialan työmarkkinatoiminnasta ja on EK:n toiseksi suurin jäsenliitto.

Lennonjohtoon työsulku

Palvelualojen työnantajat Palta ry on tänään jättänyt valtakunnansovittelijalle ilmoituksen lennonjohdossa toteutettavasta työsulusta. Nyt ilmoitettujen työsulkutoimenpiteiden on tarkoitus alkaa 2.2.2019 ja päättyä 15.2.2019. Niiden avulla puolustaudutaan Suomen Lennonjohtajien Yhdistys SLJY:n ilmoittamien lakkojen haitallisia vaikutuksia vastaan sekä pyritään vauhdittamaan jo yli vuoden kestäneitä työehtosopimusneuvotteluja.