28.02.2022 -

Ammattiliitto Pro aloittaa lakon Barona Customer Caressa

Ammattiliitto Pro on aloittaa lakon Barona Customer Care Oy:ssä huomenna tiistaina klo 6. Lakon on ilmoitettu kestävän 10.3. klo 24 saakka. Lakon syynä on Pron vaatimus siitä, että liikkeenluovutuksella yhtiön palvelukseen 1.1.2022 siirtyneisiin 42 työntekijään tulisi noudattaa edelleen heidän aiempaa työehtosopimustaan. Yhtiö on Palvelualojen työnantajat Paltan jäsenyritys ja sen tulee noudattaa työsuhteissaan asiakaspalvelu- ja telemarkkinointialan työehtosopimusta, jonka on solmittu Paltan ja Palvelualojen ammattiliitto PAM:n välillä.

Työriidan sovittelu keskeytyi tänään tuloksettomana valtakunnansovittelijan toimistolla. Sovittelun keskeytyminen merkitsee sitä, että huomiseksi ilmoitettu lakko alkaa.

– Pidämme lakon alkamista valitettavana. Pyrimme viimeiseen asti löytämään kiistaan ratkaisun. Valitettavasti Ammattiliitto Pro hylkäsi tekemämme tarjouksen, neuvotteluja työnantajapuolelta vetävä Paltan toimitusjohtaja Tuomas Aarto toteaa.

– Pron toiminnan taustalla näyttää olevan järjestöpoliittiset pyrkimykset. Se ei tänään ollut valmis hyväksymään lopputulosta, jossa työntekijöiden esiin tuomat huolet olisi ratkaistu. Tärkeintä Prolle näyttää olevan sen itse solmiman työehtosopimuksen soveltamisen myös jatkossa. Tämä on todella harmillista sekä työntekijöiden että yrityksen kannalta, Aarto jatkaa.

Toimitusjohtaja Tuomas Aarto, p. 040 152 0073
Palvelualojen työnantajat Palta ry