03.02.2022 -

ERTO ja Pro hylkäsivät taloushallintoalan sovintoesityksen

, , , ,

Toimihenkilöliitto ERTO ry ja Ammattiliitto Pro ovat tänään ilmoittaneet hylkäävänsä sovittelija Jukka Ahtelan 2.2.2022 esittämän sovintoesityksen taloushallintoalan työriitaan. Mikäli sopua työriitaan ei löydetä lähipäivinä, ERTOn ja Pron alalle aiemmin ilmoittamat työnseisaukset alkavat 9.2.2022.

– ERTO ja Pro hakevat täysin perusteetta korkeampaa linjaa kuin toimihenkilösopimuksissa on yleisesti noudatettu. On käsittämätöntä, että ay-liitot perustelevat korkeampaa palkkavaatimustaan rinnastamalla taloushallintoalan asiantuntijat teollisuustyöntekijöihin. Paltalle esitys olisi kelvannut. Sovitteluesitys oli yleisen toimihenkilölinjan mukainen ja siinä oli huomioitu tasapainoisesti sekä toimihenkilö- että työnantajapuolen neuvottelutavoitteita, neuvottelujohtaja Anu Sajavaara sanoo.

Sovittelua on tarkoitus jatkaa vielä tänään. Järkevän ratkaisun tekemiseen on edelleen aikaa, jos tahtoa on. Palta tekee kaikkensa, jotta työtaistelut voidaan välttää.

Neuvottelujohtaja Anu Sajavaara, 040 705 0939, anu.sajavaara@palta.fi
Palvelualojen työnantajat Palta ry