19.08.2021 -

Mikko Paloneva elinkeinopolitiikan asiantuntijaksi Paltaan

, ,

Mikko Paloneva (DI) on nimitetty elinkeinopolitiikan asiantuntijaksi Paltaan 13.9.2021 alkaen. Hänen vastuualueelleen kuuluvat erityisesti palvelualojen kestävään kasvuun ja ilmastopolitiikkaan liittyvät kysymykset ja vaikuttamistyö. Mikko Paloneva raportoi elinkeinopolitiikan johtaja Tatu Rauhamäelle.

Paloneva siirtyy Paltaan Deloittelta, jossa hän työskenteli vähähiilisyyden johtavana asiantuntijana. Paloneva on työskennellyt lisäksi muun muassa erityisasiantuntijana työ- ja elinkeinoministeriössä ilmastonmuutoksen hillintään ja päästökauppaan liittyvien kysymysten parissa.

– Palvelualojen ilmastopotentiaali on suuri, puhuttiinpa sitten alojen omista päästövähennyksistä tai ilmastohyötyjä tarjoavista ratkaisuista. Potentiaalin toteutuminen riippuu merkittävästi Suomen ja EU:n ilmastopolitiikasta, jossa valmistellaan parhaillaan suuria uudistuksia. Olen todella innoissani paluusta ilmastopolitiikan pariin ja siitä, että pääsen siten edistämään palvelualojen kestävää kasvua, Paloneva sanoo.

– On hienoa saada Mikon kaltainen kokenut asiantuntija Paltaan edistämään palveluiden kestävää kasvua. Palveluiden rooli ilmastonmuutoksen hillinnässä ja kestävän kasvun vauhdittamisessa on merkittävä. Aiheeseen liittyy useita ajankohtaisia kysymyksiä, kuten kiertotalouden ja sähköistymisen vahvistaminen, liikenteen ja logistiikan vähähiilisyys sekä digitalisaation mahdollisuudet päästöjen leikkaamisessa, Paltan elinkeinopolitiikan johtaja Tatu Rauhamäki kommentoi.

Kuvassa Mikko Paloneva

Elinkeinopolitiikan johtaja Tatu Rauhamäki, 050 521 2907