02.06.2022 -

Milka Kortet Paltaan johtavaksi asiantuntijaksi

KM Milka Kortet on nimitetty Palvelualojen työnantajat Paltaan elinkeinopolitiikan johtavaksi asiantuntijaksi.

Kortetin vastuualueeseen Paltassa kuuluvat erityisesti osaamiseen ja koulutukseen sekä työllisyyteen ja työvoiman tarjontaan liittyvä vaikuttaminen. Hän aloittaa tehtävässään 15.8.2022.

Kortet siirtyy tehtävään Teknologiateollisuus ry:stä, missä hän on työskennellyt koulutuksen ja osaamisen johtavana asiantuntijana vuodesta 2019. Aiemmin hän on työskennellyt mm. Elenia Oy:ssa HRD Managerina sekä Energiateollisuudessa koulutuspolitiikan asiantuntijana.

– Olemme todella iloisia saadessamme Milkan osaksi tiimiämme. Hänen rautainen osaamisensa tulee tarpeeseen tilanteessa, jossa osaavan työvoiman rekrytointi on vaikeaa joka toiselle palveluyritykselle Suomessa. Erityisesti työperäinen maahanmuutto on Suomelle kohtalonkysymys, johon tarvitaan pikaisia ja vaikuttavia toimia, elinkeinopolitiikasta vastaava johtaja Tatu Rauhamäki Paltasta sanoo.

– Odotan innolla uutta tehtävää, työyhteisöä sekä mahdollisuutta tutustua monipuoliseen jäsenkenttään. On kunnia päästä tukemaan painoarvoltaan merkittävän palveluliiketoiminnan kestävää kasvua sekä luomaan Suomeen ratkaisuja yritysten osaavan työvoiman saatavuuden edistämiseksi. Odotan kovasti myös yhteistyötä niin uusien kuin tuttujenkin sidosryhmien ja muiden yhteistyötahojen kanssa, Milka Kortet toteaa.

Tatu Rauhamäki, johtaja, elinkeinopolitiikka, puh. 050 521 2907
Milka Kortet, johtava asiantuntija (15.8.2022 alkaen), puh. 050 569 7856