08.01.2021 -

Minna Ääri Paltan työmarkkinajohtajaksi

,

OTK, VT Minna Ääri (s. 1969), on nimitetty Palvelualojen työnantajat Paltan uudeksi työmarkkina-asioista vastaavaksi johtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi 1.3.2021 alkaen. Paltaan hän siirtyy IBM:n henkilöstöjohtajan tehtävästä. Paltan nykyinen työmarkkinajohtaja Kaj Schmidt jää eläkkeelle helmikuun lopussa.

– Monipuolisen yritystaustan omaavana HR-ammattilaisena Minna vahvistaa hienosti paltalaista työmarkkinaosaamista uuden strategiamme mukaisesti. Hänen kokemuksensa digitalisaatioon liittyvästä liiketoiminnasta ja yritystason henkilöstöyhteistyöstä ovat erityisen tärkeitä juuri nyt, kun työ muuttuu nopeasti ja paikallisen sopimisen merkitys kasvaa kovaa vauhtia. Olemme todella tyytyväisiä, että saamme Minnan mukaan joukkoomme, Paltan toimitusjohtaja Tuomas Aarto toteaa.

– Olen erittäin innoissani uudesta tehtävästäni, jonka myötä pääsen edistämään suomalaisen työn asiaa. Yritysten toimintaedellytysten täytyy olla kunnossa, jotta halutaan investoida, työllistää ja tehdä kannattavaa liiketoimintaa ja sitä kautta luoda hyvinvointia maahamme. Luottamuksen rakentaminen eri toimijoiden välille on olennaisen tärkeää, jotta onnistumme yhteistyössä, Minna Ääri sanoo.

Minna Ääri aloittaa työnsä Paltassa 15.2.2021. Hän raportoi toimitusjohtaja Tuomas Aartolle.

Tuomas Aarto, puh. 040 152 0073

Minna Ääri, puh. 040 559 0833