07.01.2020 -

Palta CLC:n jäseneksi – palveluiden avulla voidaan saavuttaa merkittäviä päästövähennyksiä

Palvelut ovat ratkaiseva osa muutosta kohti vähähiilisyyttä, sillä palvelujen kasvu ja aineeton arvonluonti ovat ilmaston näkökulmasta kestävällä pohjalla. Palveluiden avulla voidaan myös saavuttaa merkittäviä päästövähennyksiä. Palta aikoo osallistua CLC:n toimintaan aktiivisesti ja antaa tukensa ilmastonmuutoksen hillitsemiseen.

– Ilmastonmuutosta ei voida pysäyttää ilman yritysten aktiivista panosta. Paltalla on yli 2000 palvelualoilla toimivaa jäsentä, joiden kanssa haluamme luoda ratkaisuja kestävämmän tulevaisuuden puolesta. Olemme sitoutuneita uudistamaan EU:n ja Suomen ilmastopolitiikkaa siten, että teemme oman osamme maailman keskilämpötilan nousun rajoittamiseksi 1,5 asteeseen, Paltan toimitusjohtaja Tuomas Aarto sanoo.

Palvelut ovat ratkaiseva osa muutosta kohti vähähiilisyyttä.

Palveluiden hiilikädenjälki on merkittävä ja jatkuvasti kasvava. Palvelualojen näkemyksen mukaan ilmastotavoitteiden saavuttaminen globaaleja päätöksiä, puhtaan energiantuotannon turvaamista, panostuksia digitalisaatioon ja innovaatioihin sekä vähäpäästöisen liikenteen ja logistiikan vauhdittamista.

– Uskomme, että yhteiskunnan palvelullistuminen ja kiertotalous, jossa omistamisen sijasta käytetään palveluita, vahvistavat kestävää kasvua entisestään. Ja kestävää kasvua me nimenomaan tarvitsemme voidaksemme hillitä ilmastonmuutosta. Tätä kehitystä haluamme nyt edistää myös CLC:n verkostossa, Paltan elinkeinopolitiikan johtaja Tatu Rauhamäki toteaa ja jatkaa:

– Merkittävimmät palvelualoille osuvat päästövähennystavoitteet kohdistuvat liikenteeseen. Suomen on edistettävä vähäpäästöistä ja päästötöntä liikennettä siten, että saavutamme kansallisen visiomme hiilettömästä liikenteestä vuoteen 2045 mennessä mm. kokonaisliikennejärjestelmäämme kehittäen.

CLC:n tiedote

Tutustu Paltan ilmastokantoihin tarkemmin täällä.

Lisätietoja: