28.01.2019 -

Palta hakee pääekonomistia

Suuressa roolissa pääekonomistin työssä ovat myös strategiseen viestintään osallistuminen sekä yleinen talouspoliittinen vaikuttaminen. Johtoryhmän jäsenenä pääekonomisti vastaa organisaation tiedonkäytöstä ja hänellä on merkittävä vastuu Paltan strategian palvelujen tunnettavuuteen liittyvästä osa-alueesta.

Pääekonomistilta odotetaan perinteisten ekonomistin työmenetelmien tuntemuksen lisäksi kykyä esittää taloudelliset ilmiöt ymmärrettävällä tavalla sekä valmiutta osallistua yhteiskunnalliseen keskusteluun. Pääekonomisti tarjoaa asiantuntemuksensa organisaation käyttöön ja auttaa ongelmanratkaisussa, olkoon kyse työmarkkinaneuvottelujen kustannuslaskennasta tai palveluyritysten kasvun esteiden purkamisesta.

Tehtävässä vaaditaan taloustieteen akateemista koulutusta (pääaineena taloustiede ja tilastotieteen sekä matematiikan sivuaineopintoja) sekä usean vuoden kattavaa kokemusta ekonomistin tehtävästä. Odotamme pääekonomistilta monimutkaisten kokonaisuuksien hahmottamisen taitoa sekä ulospäinsuuntautunutta esiintymis- ja vuorovaikutuskykyä.

Tarjoamme haastavan tehtävän uudistuvassa työympäristössä osana EK:n liittoyhteisöä. Paltassa pääset työskentelemään vaativassa avainroolissa työmarkkina- ja elinkeinopolitiikan keskiössä aikana, jolloin palvelualojen merkitys kasvaa jatkuvasti.

Lisätietoja tehtävästä antaa Palta ry:n toimitusjohtaja Tuomas Aarto, 30.1. kello 12.00-14.00 puh. +358 40 152 0073

Lähetä vapaamuotoinen hakemus ja CV:si palkkatoiveineen viimeistään 10.2.2019 osoitteeseen hakemukset@norilo.fi