07.02.2018 -

Palta ja JHL sopivat rautatiealan työehdoista

,

Uusi sopimus on kolmivuotinen, jonka viimeinen vuosi on niin sanottu optiovuosi. Kustannustasoltaan ja palkankorotuksiltaan sopimus on yleisen linjan mukainen.

Sopimus sisältää tekstimuutoksia, jotka liittyvät työvuorojen muutostilanteisiin ja yleisiin työsopimuslain muutoksiin.

– Ratkaisu selkeyttää työvuorojen muutostilanteita rautatiealan moninaisissa töissä ja antaa myös työnantajalle joustoa työaikojen sijoittelussa. Neuvottelut sujuivat hyvässä hengessä ja lopputulos on kokonaisuutena hyvä, Paltan johtava asiantuntija Janne Laitinen sanoo.

Työehtosopimuksen voimaantulo edellyttää vielä neuvottelutuloksen hyväksymistä osapuolten hallinnoissa.

johtava asiantuntija, Janne Laitinen, Palta, p. 040 779 8924

Palta on palvelualoja edustava elinkeino- ja työmarkkinajärjestö ja EK:n toiseksi suurin jäsenliitto. Paltalla on 1 900 jäsentä, jotka toimivat logistiikan, informaation ja viestinnän, huollon ja kunnossapidon, yritys- ja asiantuntijapalvelujen, hallinnon ja tukipalvelujen sekä viihteen ja virkistyksen toimialoilla. Palta vastaa myös finanssialan työmarkkinatoiminnasta.