20.04.2022 -

Palta ja PAM hyväksyivät vartiointialan työehtosopimuksen – lakonuhka väistyi

, , ,

Palvelualojen työnantajat Palta ja Palvelualojen ammattiliitto PAM ovat hyväksyneet valtakunnansovittelija Vuokko Piekkalan tekemän sovintoesityksen vartiointialan työehtosopimukseksi. Hyväksymisen myötä PAMin vartiointialalle 25.4. alkavaksi ilmoitettu lakko peruuntuu.

– On hyvä, että tälläkin tärkeällä sopimusalalla sopimus syntyi. Työtaistelut jättävät aina pitkän jäljen. Vaikka ratkaisu löytyi nyt vasta sovittelun kautta, toivomme, että voimme jatkaa PAMin kanssa rakentavaa keskustelua sopimusalan ja sitä koskevan työehtosopimuksen kehittämiseksi, Paltan neuvottelujohtaja Anu Sajavaara sanoo.

Uuden työehtosopimuksen palkkaratkaisu on yleisen linjan mukainen. Palkkoja korotetaan 1.7.2022 tai lähinnä sen jälkeen alkavan palkanmaksukauden alusta lukien 1,9 %. Vuoden 2023 palkkaratkaisusta osapuolet neuvottelevat 15.1.2023 mennessä. Jos niistä ei päästä sopimukseen, työehtosopimus voidaan irtisanoa päättymään 31.3.2023.

Neuvottelujohtaja Anu Sajavaara, 040 705 0939, anu.sajavaara@palta.fi
Palvelualojen työnantajat Palta ry