13.03.2020 -

Paltan henkilöstö etätöihin koronavirustilanteen vuoksi

Maailman terveysjärjestö WHO julisti koronavirusepidemian pandemiaksi 11.3.2020. Viranomaisten mukaan myös Suomessa tapausten kokonaismäärä tulee nousemaan, ja on syytä varautua laajempaan epidemiaan. Lievistä oireista kärsivien on tärkeä sairastaa kotona ja välttää sosiaalisia kontakteja. Sosiaalisten kontaktien vähentäminen on tärkeää myös terveille ihmisille, siten hidastetaan epidemian leviämistä.

Suomen hallituksen suosituksen mukaan etätyötä tulee suosia, jos työtehtävät sen mahdollistavat. Vastuullisena työnantajana Palta haluaa tehdä oman osuutensa epidemian hidastamisessa. Tästä syystä kehotamme koko henkilöstöämme jäämään etätöihin. Pyrimme käymään myös tes-neuvottelut ensisijaisesti etänä, ja neuvottelemme kasvotusten ainoastaan akuuteimmissa neuvottelutapauksissa.

Paltan sisäiset kokoukset, jäsentilaisuudet ja tarvittavat hallinnon kokoukset järjestetään lähtökohtaisesti etäyhteydellä. Myös kaikki työmatkustus on keskeytetty, niin kotimaassa kuin ulkomailla.

Lisätietoja: