08.08.2022 -

Uusia työmarkkina-asiantuntijoita Paltaan: Mirella Drushinin, Sini Kausamo ja Maiju Hautamäki

Paltassa aloittaa alkusyksystä kolme uutta työmarkkina-asiantuntijaa. Tehtävät ovat määräaikaisia perhevapaan sijaisuuksia.

Mirella Drushinin ja Sini Kausamo aloittavat Paltassa 15.8.2022 ja Maiju Hautamäki 1.9.2022. Kausamon ja Hautamäen esihenkilönä toimii Logistiikkapalvelut-vastuualueen neuvottelujohtaja ja Drushininin esihenkilönä Yritys- ja asiantuntijapalvelut -vastuualueen neuvottelujohtaja.

Mirella Drushinin

Mirella Drushinin (OTM) siirtyy Paltaan lakimiehen tehtävästä Suomen Toimintaterapeuttiliitto ry:stä. Hänen työhönsä ovat kuuluneet alan työehtosopimusneuvottelut, jäsenten työoikeudellinen neuvonta sekä yhteiskunnallinen vaikuttaminen. Aiemmalta koulutukseltaan Drushinin on toimintaterapeutti.

– Olen erittäin iloinen, että pääsen työskentelemään juuri Paltaan, sillä palvelualojen merkitys työelämälle ja koko yhteiskunnalle on suuri. Odotan myös työskentelyä Paltan osaavien asiantuntijoiden kanssa, Mirella Drushinin sanoo.

Sini Kausamo

Sini Kausamo siirtyy Paltaan Legal Traineen tehtävästä työoikeuteen erikoistuneesta Asianajotoimisto Roihusta. Hänellä on myös aiempaa työmarkkinakokemusta juristiharjoittelijan tehtävästä Energiateollisuus ry:stä, sekä mm. tietosuojaan ja jäsenneuvontaan keskittyvää kokemusta eri yrityksistä. Kausamo on koulutukseltaan oikeusnotaari ja valmistumassa oikeustieteen maisteriksi.

– Palvelualojen yritykset ovat merkittäviä työelämän ja talouden kasvun näkökulmasta. Odotan innolla, että pääsen tukemaan Paltan jäsenyrityksiä erilaisissa työoikeudellisissa asioissa sekä kehittämään suomalaista työelämää yhdessä Paltan asiantuntijoiden ja jäsenyritysten kanssa, Sini Kausamo sanoo.

Maiju Hautamäki

Maiju Hautamäki (OTM) siirtyy Paltaan Ruokavirastosta, jossa hän toimii lakimiehenä. Aiemmin hän on työskennellyt mm. työttömyyskassassa työttömyysturva-asiantuntijana. Ennen oikeustieteen opintoja Hautamäki työskenteli ensihoitajana ja lähihoitajana.

– Työmarkkinapuolella työskentely on houkutellut pitkään, joten olen iloinen päästessäni muiden paltalaisten joukkoon kehittämään työelämää ja tekemään yhteiskunnallisesti merkittävää työtä palvelualojen hyväksi, Maiju Hautamäki sanoo.

– Toivotamme uudet työmarkkina-asiantuntijamme lämpimästi tervetulleiksi Paltaan. Kaksi heistä on ehtinyt ennen juristin töitä kouluttautua ja työskennellä täysin eri alalla ja vieläpä palvelualalla; monipuolinen työkokemus on rikkaus ja uudet työntekijät tuovat tullessaan uudenlaista osaamista ja näkökulmaa työyhteisöön, Paltan työmarkkinajohtaja Minna Ääri sanoo.

Lisätietoja: työmarkkinajohtaja Minna Ääri, p. 040 559 0833

Minna Ääri