Vartiointialan lakko Securitaksessa siirtyy kahdella viikolla eteenpäin, PAM ilmoitti myös uusista lakoista

Ensi viikon tiistaiksi ilmoitettua lakkoa Securitas Oy:ssä ja Securitas Palvelut Oy:ssä on siirretty kahdella viikolla eteenpäin. Lykkäyksellä halutaan varata riittävästi aikaa sovittelulle sekä taata ydinvoimalaitosten turvajärjestelyt.

Palvelualojen ammattiliitto PAM ry ja Palta ovat tuloksetta käyneet neuvotteluita uudesta työehtosopimuksesta vartiointialalle jo viime keväästä lähtien.

Nyt lykätyn lakon uusi alkamisajankohta on 20.11.2018.

Lakon siirtäminen ei koske PAMin jo aiemmin ilmoittamaa, Prevent 360 Turvallisuuspalvelut Oy:tä koskevaa lakkoa, jonka on ilmoitettu alkavan 9.11. klo 14.00 ja päättyvän 10.11. klo 24.00.

2.11. PAM ilmoitti myös uusista, yrityskohtaisista lakoista vartiointialalla 19.11. klo 06.00 alkaen ja 20.11 klo 24.00 päättyen. Lakot koskevat Loomis Services Suomi Oy:tä, Loomis Suomi Oy:tä, Loomis Value Solutions Oy:tä, Avarn Cash Solutions Oy:tä, Avarn Manned Security Oy:tä, Avarn Patrol Security Oy:tä, Avarn Retail and Aviation Security Oy:tä ja Avarn Security Oy:tä.

Vartiointialan sovittelua jatketaan 6.11. klo 10.30 valtakunnansovittelijan johdolla. Palta toivoo edelleen, että vartiointialan työehtosopimuskiistaan löydetään ratkaisu valtakunnansovittelijan johdolla, ja alalle saataisiin työrauha.

Lisätietoja:

Työmarkkinapäällikkö Olli Nurminen, Palta, p. 040 730 8599

Asiantuntija Simopekka Koivu, Palta, p. 0400 609 176

Lennonjohtoon uusi työsulku

Palvelualojen työnantajat Palta ry on tänään jättänyt valtakunnansovittelijalle uuden ilmoituksen lennonjohdossa toteutettavasta työsulusta. Nyt ilmoitettu työsulku alkaa lauantaina 23.2.2019 kello 18.00 ja päättyy maanantaina 25.2.2019 kello 9.00. Paltan jättämällä työsulkuilmoituksella pyritään vauhdittamaan neuvotteluja ja lisäämään Suomen Lennonjohtajien Yhdistys ry:n (SLJY) jäsenten halukkuutta sopia yleisen linjan mukaisesta työehtosopimusratkaisusta.

Lennonjohtoon työsulku

Palvelualojen työnantajat Palta ry on tänään jättänyt valtakunnansovittelijalle ilmoituksen lennonjohdossa toteutettavasta työsulusta. Nyt ilmoitettujen työsulkutoimenpiteiden on tarkoitus alkaa 2.2.2019 ja päättyä 15.2.2019. Niiden avulla puolustaudutaan Suomen Lennonjohtajien Yhdistys SLJY:n ilmoittamien lakkojen haitallisia vaikutuksia vastaan sekä pyritään vauhdittamaan jo yli vuoden kestäneitä työehtosopimusneuvotteluja.