02.11.2018 -

Vartiointialan lakko Securitaksessa siirtyy kahdella viikolla eteenpäin, PAM ilmoitti myös uusista lakoista

Palvelualojen ammattiliitto PAM ry ja Palta ovat tuloksetta käyneet neuvotteluita uudesta työehtosopimuksesta vartiointialalle jo viime keväästä lähtien.

Nyt lykätyn lakon uusi alkamisajankohta on 20.11.2018.

Lakon siirtäminen ei koske PAMin jo aiemmin ilmoittamaa, Prevent 360 Turvallisuuspalvelut Oy:tä koskevaa lakkoa, jonka on ilmoitettu alkavan 9.11. klo 14.00 ja päättyvän 10.11. klo 24.00.

2.11. PAM ilmoitti myös uusista, yrityskohtaisista lakoista vartiointialalla 19.11. klo 06.00 alkaen ja 20.11 klo 24.00 päättyen. Lakot koskevat Loomis Services Suomi Oy:tä, Loomis Suomi Oy:tä, Loomis Value Solutions Oy:tä, Avarn Cash Solutions Oy:tä, Avarn Manned Security Oy:tä, Avarn Patrol Security Oy:tä, Avarn Retail and Aviation Security Oy:tä ja Avarn Security Oy:tä.

Vartiointialan sovittelua jatketaan 6.11. klo 10.30 valtakunnansovittelijan johdolla. Palta toivoo edelleen, että vartiointialan työehtosopimuskiistaan löydetään ratkaisu valtakunnansovittelijan johdolla, ja alalle saataisiin työrauha.

Lisätietoja:

Työmarkkinapäällikkö Olli Nurminen, Palta, p. 040 730 8599