29.08.2019 -

Viestinvälitys- ja logistiikka-alan työehtosopimus päättyy lokakuussa – neuvottelut uudesta sopimuksesta käynnistyvät syyskuussa

, ,

Viestinvälitys- ja logistiikka-alan työehtosopimuskausi on päättymässä 31.10.2019. Työehtosopimuksen määräysten mukaisesti Palvelualojen työnantajat Palta ry on tänään 29.8.2019 irtisanonut työehtosopimuksen päättymään lokakuun loppuun.

Neuvottelut uudesta työehtosopimuksesta pyritään aloittamaan syyskuun alussa. Neuvotteluosapuolina ovat Palta ja Posti- ja logistiikka-alan unioni PAU. Yhteensä neuvottelujen piirissä on noin 10 000 henkilöä, joista 9000 on työntekijöitä ja 1000 toimihenkilöitä.

Lisätietoja:

Tuomas Aarto, puh. 040 152 0073
Palvelualojen työnantajat Palta ry

Palta on uuden työn, digimurroksen ja tulevaisuuden työmarkkinoiden suunnannäyttäjä. Yhä nopeammin muuttuvassa maailmassa yhdistämme faktat, työmarkkinaosaamisen sekä vaikuttamisen taidot palvelutalouden ja Suomen parhaaksi. Palta on EK:n toiseksi suurin jäsenliitto ja edustamme yli 2 000 palvelualoilla toimivaa jäsentämme.