08.02.2022 -

Uusia neuvottelutuloksia palvelualoilla viikoilla 5 ja 6

, ,

Palvelualoilla käydään parhaillaan työehtosopimusneuvotteluita usealla toimialalla. Tällä ja viime viikolla Palvelualojen työnantajat Palta on saavuttanut neuvottelutuloksia alla olevilla toimialoilla. Työehtosopimusten voimaantulo odottaa vielä sopimusosapuolten hallintojen hyväksyntää, ennen kuin niiden sisällöstä kerrotaan tarkemmin.

• Vakuutusalan työehtosopimus
    Palta ja Ammattiliitto Pro saavuttivat 7.2.2022 neuvottelutuloksen vakuutusalan uudeksi työehtosopimukseksi.
  • Yleissopimus Palta-Jyty
    Palta ja Ammattiliitto Jyty saavuttivat 4.2.2022 neuvottelutuloksen uudeksi Palta-Jyty-yleissopimukseksi.
  • Palta-Jyty Partiotyönantajia koskeva työehtosopimus
    Palta ja Ammattiliitto Jyty saavuttivat 4.2.2022 neuvottelutuloksen Palta-Jyty Partiotyönantajia koskevaksi uudeksi työehtosopimukseksi.
  • Työkeskuksia ja sosiaaliseksi yritykseksi muuttuneita työkeskuksia koskeva työehtosopimus
    Palta ja Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL saavuttivat neuvottelutuloksen 4.2.2022 työkeskuksia ja sosiaaliseksi yritykseksi muuttuneita työkeskuksia koskevaksi uudeksi työehtosopimukseksi.
  • Neuvonta-alan runkosopimus
    Palta, Agronomiliitto ry, Ammattiliitto Pro, Julkis- ja yksityisalojen toimihenkilöliitto Jyty ry ja Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL saavuttivat 31.1.2022 neuvottelutuloksen neuvonta-alan uudeksi runkosopimukseksi.
  • Suomen Riistakeskuksen työehtosopimus
    Palta, Julkis- ja yksityisalojen toimihenkilöliitto Jyty, METO – Metsäalan Asiantuntijat ja Ylemmät Toimihenkilöt YTN ry saavuttivat 31.1.2022 neuvottelutuloksen Suomen Riistakeskusta koskevaksi uudeksi työehtosopimukseksi.

Viime viikolla syntyneistä neuvottelutuloksista osa on jo hyväksytty neuvotteluosapuolten hallinnoissa. Näistä voit lukea tarkemmin oheisista linkeistä:

Kaikki Paltan neuvottelutulokset sekä jo hyväksytyt työehtosopimukset löytyvät Neuvottelukierros 2021–2022 -sivustoltamme.