08.02.2022 -

Elokuva- ja TV-tuotantoa koskeva työehtosopimus hyväksytty

Palvelualojen työnantajat Palta, Teatteri- ja mediatyöntekijöiden liitto TEME ja Suomen Journalistiliitto ovat hyväksyneet hallinnoissaan Elokuva- ja TV-tuotantoa koskevan työehtosopimuksen.

Työehtosopimuksen sopimuskausi on voimassa 31.1.2024 saakka. Sopimuskauden toinen vuosi on ns. optiovuosi.

Vuonna 2022 palkkoja korotetaan 2,0 prosentin suuruisella korotuksella. Tästä korotuksesta 1,5 prosenttia toteutetaan yleiskorotuksena ja 0,5 prosenttia yrityskohtaisena eränä. Palkkaratkaisusta voidaan vuonna 2022 sopia myös kokonaan paikallisesti. Vuoden 2023 palkankorotuksista neuvotellaan 30.11.2022 mennessä. Jos sopimukseen ei päästä, voidaan työehtosopimus irtisanoa päättymään 31.1.2023.

– Neuvotteluita käytiin hyvässä ja rakentavassa hengessä, siitä kiitos kaikille neuvottelijoille, asiantuntija Viivi Väistö sanoo.

Lisätietoja:

Asiantuntija Viivi Väistö, 040 743 8547, viivi.vaisto@palta.fi
Palvelualojen työnantajat Palta ry

Asiantuntija Miina Rantala, 040 042 9419, miina.rantala@palta.fi
Palvelualojen työnantajat Palta ry

Miina Lehtimäki

Asiantuntija, Työmarkkinat

Arkkitehtisuunnitteluala, Palta-JYTY yleissopimus

miina.lehtimaki@palta.fi

Kaikki Paltan neuvottelutulokset sekä jo hyväksytyt työehtosopimukset löytyvät Neuvottelukierros 2021–2022 -sivustoltamme.