09.02.2022 -

Palta ja YTN hyväksyivät työehtosopimukset ylioppilaskunnille sekä ammattikorkeakoulujen opiskelijakunnille

Palvelualojen työnantajat Palta ja Ylemmät Toimihenkilöt YTN ovat hallinnoissaan hyväksyneet Ammattikorkeakoulujen opiskelijakuntia koskevan työehtosopimuksen sekä Ylioppilaskuntien työehtosopimuksen.

Ammattikorkeakoulujen opiskelijakuntia koskeva työehtosopimus

Työehtosopimuksen sopimuskausi on voimassa 31.1.2024 saakka. Sopimuskauden toinen vuosi on ns. optiovuosi.

Palkkaratkaisusta sovitaan ensisijaisesti paikallisesti. Mikäli paikallista ratkaisua ei synny, nostetaan palkkoja vuonna 2022 niin kutsutun perälaudan mukaisesti 1,8 prosenttia, josta 0,9 prosenttia yleiskorotuksena ja 0,9 prosenttia yrityskohtaisena eränä. Vuoden 2023 korotuksista neuvotellaan 15.12.2022 mennessä. Jos sopimukseen ei päästä, työehtosopimus voidaan irtisanoa päättymään 31.1.2023.

Ylioppilaskuntien työehtosopimus

Työehtosopimuksen sopimuskausi on voimassa 31.1.2024. Sopimuskauden toinen vuosi on ns. optiovuosi.

Lisätietoja:

Asiantuntija Miina Rantala, 040 042 9419, miina.rantala@palta.fi
Palvelualojen työnantajat Palta ry

Neuvottelujohtaja Anu Sajavaara, 040 705 0939, anu.sajavaara@palta.fi
Palvelualojen työnantajat Palta ry

Miina Lehtimäki

Asiantuntija, Työmarkkinat

Arkkitehtisuunnitteluala, Palta-JYTY yleissopimus

miina.lehtimaki@palta.fi
Ei kuvaa

Anu Sajavaara

,

anu.sajavaara@palta.fi

Kaikki Paltan neuvottelutulokset sekä jo hyväksytyt työehtosopimukset löytyvät Neuvottelukierros 2021–2022 -sivustoltamme.