PAMin uusi lakkoilmoitus vartiointialalle on kohtuuton

Palvelualojen ammattiliitto PAM jatkaa vartiointialan lakkoilua aloittamalla lakon Securitas Oy:ssa ja Securitas Palvelut Oy:ssa tiistaina 6.11.2018 klo 14.00. Lakon on ilmoitettu päättyvän keskiviikkona 7.11.2018 klo 24.00 tai ennen klo 24.00 alkaneen työvuoron päätyttyä. Palta pitää lakkoilun jatkumista kohtuuttomana.

PAM ilmoitti tänään 23.10.2018 uudesta lakosta vartiointialalle ennen kuin edellinenkään lakko on alkanut. Securitakseen kohdistettu lakko ei millään muotoa edistä sovinnon syntymistä. Tämä lakko on myös vääristää alan kilpailutilannetta.

– PAMin valitsema toimintamalli ei pohjimmiltaan voi olla toimialan ja sen työntekijöiden edun mukaista, paheksuu Paltan työmarkkinapäällikkö Olli Nurminen uusinta lakkoilmoitusta.

Lakon jatkosovittelu jatkuu vasta kun valtakunnansovittelija kutsuu osapuolet neuvottelupöydän ääreen.

Lisätietoja:

Työmarkkinapäällikkö Olli Nurminen, Palta, p. 040 730 8599

Asiantuntija Simopekka Koivu, Palta, p. 0400 609 176

Lennonjohtoon uusi työsulku

Palvelualojen työnantajat Palta ry on tänään jättänyt valtakunnansovittelijalle uuden ilmoituksen lennonjohdossa toteutettavasta työsulusta. Nyt ilmoitettu työsulku alkaa lauantaina 23.2.2019 kello 18.00 ja päättyy maanantaina 25.2.2019 kello 9.00. Paltan jättämällä työsulkuilmoituksella pyritään vauhdittamaan neuvotteluja ja lisäämään Suomen Lennonjohtajien Yhdistys ry:n (SLJY) jäsenten halukkuutta sopia yleisen linjan mukaisesta työehtosopimusratkaisusta.

Lennonjohtoon työsulku

Palvelualojen työnantajat Palta ry on tänään jättänyt valtakunnansovittelijalle ilmoituksen lennonjohdossa toteutettavasta työsulusta. Nyt ilmoitettujen työsulkutoimenpiteiden on tarkoitus alkaa 2.2.2019 ja päättyä 15.2.2019. Niiden avulla puolustaudutaan Suomen Lennonjohtajien Yhdistys SLJY:n ilmoittamien lakkojen haitallisia vaikutuksia vastaan sekä pyritään vauhdittamaan jo yli vuoden kestäneitä työehtosopimusneuvotteluja.