24.06.2021 -

Postialan työehdoista neuvottelutulos

,

Palvelualojen työnantajat Palta ry
Posti- ja logistiikka-alan unioni PAU ry

Postialan työehdoista neuvottelutulos

Palvelualojen työnantajat Palta ja Posti- ja logistiikka-alan unioni PAU pääsivät tänään neuvottelutulokseen postialalla noudatettavan viestinvälitys- ja logistiikka-alan työehtosopimuksesta ja Posti Palvelut Oy:n pakettilajittelijoita koskevasta työehtosopimuksesta. Nykyiset sopimuskaudet ovat päättymässä 31.10.2021 ja 31.1.2022. Saavutettu neuvottelutulos on molemmissa sopimuksissa pituudeltaan neljävuotinen. Sopimusten viimeinen vuosi on ns. optiovuosi.

– Työehtosopimusneuvottelut aloitettiin etupainotteisesti ja niitä on käyty rakentavassa hengessä, mistä kiitän PAU:ta. Nyt saavutettu kokonaisuus on tasapainoinen ja postialan murroksen huomioiva ratkaisu, Paltan toimitusjohtaja Tuomas Aarto sanoo.

– Postialan murros luo epävarmuutta, jota pitkä työehtosopimus toivottavasti osaltaan lievittää. Varmuus työehdoista ja työrauhasta antaa vaikeiden vuosien jälkeen mahdollisuuden rakentaa luottamusta ja yhteistyötä, PAUn puheenjohtaja Heidi Nieminen lisää.

Työehtosopimusten voimaantulo edellyttää vielä neuvottelutuloksen hyväksymistä liittojen hallinnoissa, minkä jälkeen sopimusten sisällöstä kerrotaan tarkemmin. Paltan hallinto on koolla kesän aikana ja PAU:n hallitus käsittelee neuvottelutulosta elokuussa liittokokouksensa jälkeen.

Toimitusjohtaja Tuomas Aarto, puh. 040 152 0073, tuomas.aarto@palta.fi
Palvelualojen työnantajat Palta ry

Puheenjohtaja Heidi Nieminen, puh. 050 340 3217, heidi.nieminen@pau.fi
Posti- ja logistiikka-alan unioni PAU ry