01.06.2023 -

Minna Sirkka Paltan viestinnästä ja vastuullisuudesta vastaavaksi johtajaksi

,

YTM, eMBA Minna Sirkka (s. 1976) on nimitetty Palvelualojen työnantajat Palta ry:n uudeksi viestinnästä ja vastuullisuudesta vastaavaksi johtajaksi 14.8.2023 alkaen.

Kuvassa Minna Sirkka

Minna Sirkka siirtyy tehtävään Työeläkevakuuttajat TELA ry:stä, missä hän on työskennellyt viestintä- ja HR-johtajana. Telassa hänen nykyisiin tehtäviinsä on kuulunut vastata myös yhteiskuntasuhteista, koulutusasioista ja vastuullisuudesta.

Sirkka vastaa Paltan ulkoisesta ja sisäisestä viestinnästä, mediasuhteista, brändistä sekä Paltan vastuullisuustoiminnasta. Hän on johtoryhmän jäsen ja raportoi toimitusjohtaja Tuomas Aartolle.

Sirkalla on laaja, monipuolinen ja pitkäaikainen kokemus yhteiskunnallisesta ja vaikuttajaviestinnästä, strategisesta viestinnästä sekä media- ja sidosryhmäsuhteista. Hän on ennen Telaa työskennellyt mm. viestintäkonsulttina, verkkoviestintäpäällikkönä ja tiedottajana Toimihenkilökeskusjärjestö STTK:ssa sekä toimittajana mm. Aamulehdessä.

– On todella hienoa, että saamme Minnan Paltaan johtamaan ja kehittämään meidän viestintäämme ja vastuullisuustyötämme. Hän on todellinen viestinnän ammattilainen, jolla on monipuolisen taustansa kautta laaja ymmärrys niin viestinnän eri osa-alueista kuin myös vastuullisuuteen liittyvistä asioista, sanoo Paltan toimitusjohtaja Tuomas Aarto.

– Palvelualoilla on tärkeä rooli Suomen taloudessa, työllisyydessä ja kestävässä kasvussa. Palta tekee merkityksellistä työtä alan aktiivisena vaikuttajana sekä palveluyritysten menestyksen edellytysten rakentajana. On erittäin innostavaa päästä vauhdittamaan palvelualojen kasvua ja kilpailukykyä viestinnän ja vastuullisuuden keinoin, Minna Sirkka toteaa.

Lisätietoja:

• Toimitusjohtaja Tuomas Aarto, Palvelualojen työnantajat Palta, p. +358 40 152 0073
  • Johtaja, viestintä ja vastuullisuus (14.8.2023 alkaen) Minna Sirkka, Palvelualojen työnantajat Palta, p. +358 40 554 6659