PAMin kolmas lakkoilmoitus vartiointialalle on vastuuton teko

Palvelualojen ammattiliitto PAM jatkaa vartiointialan lakkoilua aloittamalla jo kolmannen lakon. Tällä kertaa kohteena on Prevent 360 Turvallisuuspalvelut Oy. Lakon on ilmoitettu alkavan perjantaina 9.11.2018 klo 14.00 ja päättyvän lauantaina 10.11.2018 klo 24.00. Palta pitää lakkoilun jatkamista vastuuttomana.

PAM ilmoitti tänään 26.10.2018 kolmannesta lakosta vartiointialalle ennen kuin ensimmäinen lakko on edes loppunut ja toinen lakko alkanut. Prevent 360 Turvallisuuspalveluihin nyt kohdistettu lakko ei edellisten lakkojen tapaan edistä sovinnon syntymistä.

– Lakkoilu ei ole avain vartiointialan työehtosopimuskiistaan. Palta odottaa PAMlta rakentavampaa neuvotteluotetta, jotta vartiointialalle saadaan jälleen työrauha, sanoo Paltan asiantuntija Simopekka Koivu.

Vartijoille on jo keväällä tarjottu työehtosopimusratkaisu, joka on yleisen linjan mukainen.

Lisätietoja:

Asiantuntija Simopekka Koivu, Palta, p. 0400 609 176

Työmarkkinapäällikkö Olli Nurminen, Palta, p. 040 730 8599

Lennonjohtoon uusi työsulku

Palvelualojen työnantajat Palta ry on tänään jättänyt valtakunnansovittelijalle uuden ilmoituksen lennonjohdossa toteutettavasta työsulusta. Nyt ilmoitettu työsulku alkaa lauantaina 23.2.2019 kello 18.00 ja päättyy maanantaina 25.2.2019 kello 9.00. Paltan jättämällä työsulkuilmoituksella pyritään vauhdittamaan neuvotteluja ja lisäämään Suomen Lennonjohtajien Yhdistys ry:n (SLJY) jäsenten halukkuutta sopia yleisen linjan mukaisesta työehtosopimusratkaisusta.

Lennonjohtoon työsulku

Palvelualojen työnantajat Palta ry on tänään jättänyt valtakunnansovittelijalle ilmoituksen lennonjohdossa toteutettavasta työsulusta. Nyt ilmoitettujen työsulkutoimenpiteiden on tarkoitus alkaa 2.2.2019 ja päättyä 15.2.2019. Niiden avulla puolustaudutaan Suomen Lennonjohtajien Yhdistys SLJY:n ilmoittamien lakkojen haitallisia vaikutuksia vastaan sekä pyritään vauhdittamaan jo yli vuoden kestäneitä työehtosopimusneuvotteluja.