19.01.2022 -

Pro hylkäsi valtakunnansovittelijan ratkaisun ilmailualan teknisiä työntekijöitä koskevassa työriidassa

, , ,

Ammattiliitto Pro on hylännyt valtakunnansovittelijan 18.1.2022 antaman sovintoesityksen ilmailualan teknisiä työntekijöitä koskevassa työriidassa. Sovittelu ennätettiin jo toistaiseksi keskeyttää, kunnes sovittelija vielä antoi myöhään illalla osapuolille esityksensä riidan ratkaisemiseksi.

Palvelualojen työnantajat Palta on Pron päätöksestä tyrmistynyt.

– On aivan käsittämätöntä, että Pro yhä jatkaa härkäpäisesti tosiasioiden kieltämistä ja täysin työmarkkinatoiminnasta piittaamatonta toimintaansa. Sovittelijan tekemässä sovintoesityksessä oli yhteistyön elementtejä, joita Palta olisi ollut valmis lähtemään edistämään Pron kanssa tilanteen ratkaisemiseksi alan työpaikoilla. Pro ei kuitenkaan halua kantaa vastuutaan tilanteen ratkaisemiseksi, neuvottelujohtaja Pasi Vuorio Paltasta sanoo.

Ammattiliitto Pro aloitti 17.1.2022 klo 6:00 ilmailualan teknisiä työntekijöitä ja Ilmailutekniikan ammattiyhdistys ITA ry:n jäseniä koskevan työnseisauksen. Lakko jatkuu edelleen.

– Vaadimme, että Pro lopettaa vastuuttomat työtaistelutoimet välittömästi. Yritykset eivät voi jäädä työntekijäliittojen järjestöpolitiikan uhreiksi, Vuorio toteaa.

Neuvottelujohtaja Pasi Vuorio, 0400 949 082, pasi.vuorio@palta.fi
Palvelualojen työnantajat Palta ry