07.03.2022 -

Uudet työehdot urheilujärjestöille ja urheiluseuroille hyväksytty

, ,

Palvelualojen työnantajat Palta ja Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHLovat hyväksyneet hallinnoissaan urheilujärjestöjä koskevan työehtosopimuksen sekä urheiluseuroja koskevan liityntäpöytäkirjan.

Uudistettu työehtosopimus on voimassa 31.1.2024 asti. Sopimuskauden toinen vuosi on ns. optiovuosi. Kaikkiaan sopimuksen piirissä on noin 1460 henkilöä.

Palkkaratkaisuista sovitaan ensisijaisesti paikallisesti. Mikäli paikallista ratkaisua ei synny, urheilujärjestöjen osalta palkkoja korotetaan vuonna 2022 1,8 prosentin suuruisella korotuksella. Korotuksesta 1,2 prosenttia kohdennetaan yleiskorotuksena ja 0,6 prosenttia  työnantajan päättämällä tavalla. Urheiluseurojen osalta palkkoja korotetaan 1,2 prosentin suuruisella yleiskorotuksella.

Vuoden 2023 korotuksista neuvotellaan 15.12.2022 mennessä. Jos sopimukseen ei päästä, työehtosopimus voidaan irtisanoa päättymään 31.1.2023.

Lisätietoja:

Asiantuntija Antti Kujala, 040 830 7422, antti.kujala@palta.fi
Palvelualojen työnantajat Palta ry

Asiantuntija Jukka Aho, 050 470 2064, jukka.aho@palta.fi
Palvelualojen työnantajat Palta ry

Antti Kujala

Asiantuntija, Työmarkkinat

Lentoliikenneala, matkatoimistoala, urheiluala

antti.kujala@palta.fi

Jukka Aho

Asiantuntija, Työmarkkinat

Mm. neuvonta-ala, vartiointiala

jukka.aho@palta.fi

Kaikki Paltan neuvottelutulokset sekä jo hyväksytyt työehtosopimukset löytyvät Neuvottelukierros 2021–2022 -sivustoltamme.