Turvallinen asiointi
Turvallinen asiointi on palveluntarjoajan ja asiaakkaan yhteinen näkökulma
Turvallisen asioinnin näkökulma on palveluntarjoajan ja asiakkaan näkökulma: millaisia asioita palveluyrityksen on hyvä huomioida turvallisen asioinnin mahdollistaakseen ja miten asiakas osaltaan voi varmistaa turvallisen palvelukokemuksen itselleen.
Keskeisiä huomioitavia toimenpiteitä tiloissa, joissa tavataan asiakkaita tai joissa asiakkaat odottavat vuoroaan:
- Sairastuneiden tunnistaminen ennen asiointia
- Ihmisten välisten kontaktien vähentäminen, asiakkaiden ohjeistus ja ajallinen etäisyys
- Ihmisten välisten kontaktien vähentäminen, asiakkaiden ohjeistus ja fyysinen etäisyys
- Tilojen ja pintojen hygieniasta huolehtiminen
- Turvallisuustoimien näkyväksi tekeminen
Esimerkkejä näiden keinoista ja toteutustavoista on koottu EK:n ja sen jäsenliittojen laatimaan Turvallinen työ asiointi ja liikkuminen -oppaaseen >>
Opas englanniksi: Safe work – Safe services and consumption – Safe transport: Best practices for all businesses >>